چیز کیک آلبالو وبادام

 شیرینی طبیعی آلبالوی خشک همراه با نرمی  چیز کیک و داشتن کمتر از 15 گرم کربوهیدرات در هر واحد سروینگ، این کیک را بی نظیر کرده است.

موادلازم:

دوسوم  فنجان آرد  گندم معمولی

 دوسوم فنجان جو پرک

 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای بسته بندی یا یک و نیم  قاشق چایخوری جایگزین شکر قهوه ای .

2 قاشق غذاخوری بادام ورقه شده

یک چهارم فنجان کره

800 گرم پنیر خامه ای کم چرب

یک سوم فنجان شکر یا معادل آن جایگزین شکر

 یک چهارم قاشق چایخوری عصاره ی بادام

 4 عدد تخم مرغ (زده شده)

 یک سوم  فنجان آلبالوی خشک (هسته هاخارج شده وخرد شود)

ده قاشق غذاخوری خامه ی زده شده ی بدون چربی

2 قاشق غذاخوری بادام  ورقه ی شده (اختیاری)

طرزتهیه:

آون را در دمای 350 درجه ی فارنهایت (175 درجه ی سلسیوس) از قبل گرم کنید. یک قالب به ابعاد 20×20×5CM را با اسپری روغن چرب کنید. دریک کاسه ی متوسط آرد، جوپرک، شکر قهوه ای وبادام را با هم مخلوط و کره را به آن بیافزایید تا یک مخلوط همگن بدست آید.  این مخلوط را در قالب ریخته و با دست فشار دهید و بمدت  12 دقیقه  در آون  قرار دهید  تا بپزد.

در این حین دریک کاسه ی متوسط پنیر خامه ای، شکر، وانیل وعصاره ی بادام  را با همزن برقی با  سرعت متوسط بزنید تا اندکی پف کند. سرعت همزن را کم کنید و بتدریج تخم مرغها را به این مخلوط بیافزایید. سپس آلبالوها را به آن اضافه  کنید.

 پس ازپخت لایه ی زیرین  چیز کیک  این مخلوط را بروی سطح آن پخش کنید و به مدت  25 تا 35 دقیقه  درفر قرار دهید تا زمانیکه  لایه ی پنیر خامه ای سفت شود. سپس اجازه دهید سرد شود( بدون اینکه چیز کیک را از قالب  خارج کنید).

بعد از سرد شدن روی آنرا  بپوشانید و به مدت  2 تا 24 ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید.  درهنگام سرو به 20 قطعه ی مساوی تقسیم  کنید و در صورت تمایل روی آنرا  با خامه ی زده شده  و بادام  ورقه شده تزئین  کنید.

اطلاعات  تغذیه ای

سروینگ: 20 واحد .

 در هر واحد: کالری:141، پروتئین: 4 گرم، کربوهیدرات:14 گرم، چربی کل:8 گرم، کلسترول:23 میلی گرم، فیبر تغذیه ای کل: یک گرم، شکر کل: 8 گرم

منبع: www.diabeticconnect.com/diabetic-recipes/general/4637-cherry-almond-cheesecake-bars